followers

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

الأحد، 8 ديسمبر 2019

my zorro

R@M@
 
 
 
 
محدش يظن أني حتكلم النهاردة عن أنطونيو بانديرس .. صاحب فيلم_the mask of zorro
انا حتكلم على زورو الصغير اللي بينادي عليه مروة حاذف كلمة عمتو من القاموس اللغوي بتاعه

في البداية قلت لأاخويا رحمة الله .. علشان خاطري سميه يس وكانت دي رغبتة ولكن بدل ما يقول يس قال يزيد
علاقتي بيه غريبة جدا ساعات أكون البنت الحكيمة أو البنت الشقيه أو عمتو الطيبة أو عمتو الشريرة
مامتي ساعات بتقولي انتوا مولودين فوق روس بعض
من فترة قريبة يزيد بات عندنا وقرر انه ميروحش المدرسة وطبعا عمل شوية شقاوة من اللي قلبك يحبهم .. وكان معاقب يعني مانتكلمش معاه ونتجاهله
الموضوع كان صعب عليه أوي .. يعني ازاي ماأتكلمش معاه .. متخانقش معاه ومضحكش معاه.. انا صحيح مش أم بس الموضوع كان صعب عليه أكتر منه
المهم في اليوم اللي بعدية يزيد فاق بدري وخضني خضة تمام فزعني المجرم الصغير ... كنت ساعتها مشغله الراديو على الموبايل بسمع أحمد يونس .. يزيد فضل جمبي وبيسمع معايا .. قلت له
يزيد بطل شقاوة واسمع كلام ماما واسمع كلام عماتك وتيته .. قالي : اسف .. كان نفسي اقولة تقبلته بس اليوم كان لسه في أوله
بعديها تزلت أجيب ليه حليب وبسكوت رغم انه معاقب وحهزت الفطار .. يزيد عاشق للحليب (تماما زيك يا محمد .. رحمك الله يا غالي ) .. محمد رحمه الله كان عاشق للحليب والشاي بحليب وأي حاجة ليها علاقة بالحليب .. قضيت النهار معاه كان كل شوية يقولي هاتي المكنسه أكنس شوية .. طيب هاتي الصابون علشان انضف الترابيزة (المنضده) .. تماما
زيك يا محمد .. وبعديها حصل مشكلة فيقرب مني ويضربني ويجري .. فاكر اننا في لعبه .. وكلام في سركم أنا كمان كان نفسي ألعب معاه
مواقف مع صديقي الصدوق يزيد
تشرب سحلب يا يزيد
هو يعني ايه سحلب
هو ده يا يزيد
يعني حبقى قوي لو شربت سحلب .. ايه نوع القوة
أكيد كان فاكر انه حيكون زي "بن تن   
يزيد إنت لازم تروح المدرسة سيبك من شغل البيت خليك في المدرسة أحسن
بس انا مش بحب المدرسة
نفسك في ايه لما تكبر يا يزيد وبعد طول انتظار بعد ما كان عاوز يشتغل سواق تكاتك أو بتاع كريب قالي عاوز اكون زيك .. كان نفسي أقوله أحذر يا صديقي بس جوايا كان مبسوط اوي
يعني عاوز تكون صحفي وتطلع في التلفزيون
ايه ده .. هو أنت طلعت في التلفزيون
أيوة
قصدك ان في كاميرات هنا بتصورك
حبيبي لا الموضوع غير كده خالص .. لما تكبر حبقى أقولك
يارب بارك في عمر يزيد وأجعله من الصالحين وأجعله قرة عين لأمه ولأبيه
شايف يا محمد يزيد عاوز يكون زيي .. انا حفضل معاه لحد لما يوصل لبر الأمان أوعى تخاف عليه

هناك تعليق واحد:

Unknown يقول...

جميله جدا يا موري 😍😍❤️