followers

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

الجمعة، 28 يونيو 2013

همسة عتاب .. الجزء الثاني




قبل أولا : بالخطأ نزلت مدونتي إمبارح صور بس ياترى فهمت ايه منها؟

أولا: وقبل كل شيء أحب أعمل توضيح للبوست اللي فات .. أنا وبكل فخر وعزة لا أعمل لأني مريضة .. هششششششششش ده سر

شايفاك .. شايفاكي .. بدل ما تجيبوا في سيرتي بس ادعوا لي بالشفا

- هو أنت عندك ايه يا راما؟

- أنا عندي شعره ساعة تروح وساعة تيجي ..
صراحه : أنا عندي نقطة -ممكن يكون الإخوان هما السبب فيها- بس أنا عندي نقطة نزيف في الجزء اليمين من مخي يعني برافو أحسن من ناس كتير .. نعمة من عند ربنا علشان أرتاح شوية من هم الدنيا الوحشة التي لا تسوى جناح .. برافو ايه التركيز ده.. لا تسوى جناح بعوضه

- شكلك كده إتجوز؟

اه ومن وراكو كمان .. يا باي
صراحه: لا طبعا .. انا بني آدم مدبوح على رأي أحمد السقا وكلهم أوغاد.. لكمني لكمة في رقبتي فصارت كالعجين .. بصراحة انا تعبت من الغاضبون أي الأوغاد والغاضبات اي الوغدات

أولا: عاوزة أحب أروى وحياة وسمية .. شكرا ليكم ولوفقتكم جنبي .. يارب ربنا يحقق لكل واحدة فيكم أعز ما تتمنى

ثانيا: عاوزة اقول لبابا "المجلس العسكري بتاعي " عم المشير انا عارفة اني كنت محتاجة منك شوية قسوة بس كفاية الله يخليك.. أشرفتيانو قلبي الصغير لا يتحمل .. لماذا عرقتله خوسية (إعلان شيكولاته أظن انكم عرفينها اكتر مني)

ثالثا: المانا أو ماما.. أنا عارفة ان الجنة تحت رجليكي الحلوين دول ولولا مرضك كنت قعدت جوه حضنك الجميل .. ماما أنا أسفة على كل حاجة عملتها من غير لما أقصد بجد

رابعا: يام أو مي .. أختي اللي شالت ومازالت تشيل "الهم".. انت حد مستفز بس بحبك اوي ياريت نبعد عن بعض الفترة دي .. علشان دماغنا حجر صوان :).. إلا هو يعني ايه صوان

خامسا: يس اس 2 إلا هو الوغد المنتظر.. أنا هجيب نضارة شمس وحتغير علشان نفسي مش علشانك.. ياسين أنا ولا بيهمني ماشي .. ياسين طظ فيك

سادسا : أصحابي اللي بحبهم أوي .. انا مش زعلانة منك يا مروة غنيم ولا من هبة غنيم في سكر سنترافيش جاي في السكة .. إلا صحيح هو ولد ولا بنت؟

أما بالنسبة ليك يا "أيات فاروق" انا فقدت تلاتة من أعز اصحابي بس علشان كنت مشغولة اسمهم نرمين ثم لمياء ثم إيمان.. يارتني سبت الشغل وروحت أشوفهم بس لا يعلم الغيب إلا الله .. أخر واحدة شفتها في جنازة بابا العظيم عادل القاضي بعدها هي راحت عند ربنا وسابت الدنيا الوحشة أوي دي

وانت يا صافو ولا أقولك يا صفاء.. عمرو خالد غير شخصيتك قضى على روح المغامرة عندك.. كل حاجة بخطة هو الخطط مهمة للمستقبل بس مش مهمة لصابحتك راما.. فاكرة قلبين والمخرج العصبي .. فاكرة فوتا عاوزة اطمن عليها هي وهالة وهدى.. فاكرة السنيما .. فاكرة ولا نسيتي؟

وفاء كانت عشرة حلوة أوي وشكرا للبانيه بتاع ماما بس ايه هو جه وحينسيكي راما  .. طيب ربنا يسعدك أنت وهو يارب .. قولي أمين

وأخيرا يا أحلى أصحاب سواء كنتم أولاد أو بنات، انا فاكرة المطعم بتاع الفول والطعمية والجيم وبتاع عربية الفول وفاكرة دريم لاند وماجيك بارك والسفر في العين اللي مش باردة واسكندرية قبل المظاهرات والمنبار بتاع بلبع.. انا فاكرة كل حاجة حلوة بس انتوا عاوزني ازعل منكم .. وهنا أهديكم دول

الأغنية الأولى :
يبكي ويضحك .. لا حزنا ولا فرحا

الأغنية الثانية :
ياحبيبتي ليه تستغربي لما بكون حزين جدا سعيد

الأغنية الثالثة :
مودو ردوا علي

وأخيرا علشان اللغة اللإنجليزية
أغنية somebody is me بتاعت انريكو

واخيرا .. أنا كتير أوي ببقى لوحدي.. الحمد لله عندي حاجات كتير ممكن أعملها لوحدي .. بس ربنا خلقنا علشان نتعارف ، بفتكر الرسول عليه الصلاة والسلام لما قال لصديقة أبو بكر .. لا تحزن إن الله معنا

أنا أسفة بس دي همسة عتاب راما لأصحابها الوحشين .. بحبكم اوي وحشتوني بارتياع ونفسي اشوف صوبع أو عقلة إصبع منكم
 

R@M@

هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...



قــول يا ألله ده عنك مش بعيد ماتشلش هـم ولا تشعر بضيق ♥♥

#دورا بحبك اووى على فكرةة :*