followers

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

الجمعة، 11 فبراير 2011

مصر الجديدة






يااااااااااااااااااااااااااااااااه .. فرحانة أوي ومش مصدقة اللي حصل .. وتقريبا ظني واحساسي مش خاب في اي لحظة

حمد الله على السلامة يا مصر

أنت عمرك ما وحشتيني .. علشان الخيال العلمي اللي كنت عايشة فيه الأيام اللي فاتت كان جوه في قلبي على طول

عارفة من زمان إنك كبيرة والأحداث اللي عشتها أكدت ليه أكتر أنك أكبر دولة في العالم كله ومش بس في الوطن العربي

سامحيني يا بلدي على التشويش اللي كان حاصل معايا

سامحيني يا بلدي على لحظات الانكسار والضعف والبكاء اللي مريت بها

بس أنا كانت ثقتي بربنا كبيرة أوي وانه مش بيضيع الحق اي كان مكانه

وأوعدك اني حفضل زي ما أنا قبل 25 وبعد 25 يناير

ححتفظ بأخلاقي
مش حقول على حد عميل .. كلنا وطنيين
مش حرمي ورقة في الأرض حتى لو كانت ورقة لبانه
اللي فات مات وعارفة ان في شرطة كويسة وجيش هو أحلى حاجة حصلت فيكي وناس بجد طيبين.. مصر كلها واحد
حساعد اللي محتاجني
وححبك زي ما كنت بحبك وأكتر


رسالتي ليكوا يا شهداء مصر

أتمنى انكم تكونوا بتنظروا لينا دلوقتي بعين الرضا
تعرفوا اننا مش فرطنا في حقكم لحظة
حنفضل ورا المجرمين وحنجيب حقكم
ادعوا لينا في الجنه اننا نكون معاكم يارب ونكون رفقاء النبي عليه الصلاة والسلام في الجنه

رسالتي للقوات المسلحة

عمري ما صدقت اي حاجة وحشة عنكم
عارفة ان فيكم الخير
عارفة انكم حماة الوطن والشعب
واوعدكم ان عمري ما حصدق فيكم اشاعة واحده
وبقولكم وبعلو الصوت .. انا رفضت وبرفض اي كلمة من اي حد قال كلمة مش ولا بد عنكم
لكني مسامحة.. علشان احنا بنبدأ مع بعض مصر الجديدة

رسالتي لشباب مصر الجديدة .. مصر العظيمة .. مصر الحرة .. للشعب كله

ربنا أزاح عنا الظلم
تعبنا كتير
اتألمنا
فقدنا شهدا علشان بس الحرية
كتير اتصابوا
لكنه أفرج عنا.. أزاح عنا الظلم والفساد
لذلك .. احسنوا إلى الله
اعلنوا منذ اليوم
لا للرشوة
لا للفساد
لا للظلم
مساعدة الفقير
مساعدة المحتاج
لازم نفكر في اطفال الشوارع
المعاقين
الايتام
الصم والبكم
الجعانين
وغيرهم
طول ايام السنة مش في رمضان بس
احسنوا إلى الله كأنكم تروه فإن لم تكونوا تروه فهو يراكم

رسالة حب

أنا بحب كل شباب الثورة واللي كنت منهم .. معاكم اتعلمت اقول لا للظلم والفساد والفقر واطالب بعلو الصوت واقول نعم للديمقراطية
أنا بحب شعب مصر كله .. علشان عارفة إنكم طيبين
أنا بحب مصر .. علشان أنت أحلى أم أنا شوفتها .. بحبك حرة قوية عزيزة

وأخيرا بقول

نعم للإعمار .. لا لمزيد من الفوضى

بحبكم

تحيا مصر

ليست هناك تعليقات: